Als jij of je ouders ontevreden zijn over het verblijf of de werking van Jeugddorp, vragen wij je om dit, in eerste instantie, te bespreken
met de betrokkene(n) zelf. Misschien gaat het om een misverstand of een communicatiestoornis die vlug verholpen is.
Indien je het gevoel hebt dat je ontevredenheid niet ernstig genomen wordt, je er niet mee terecht kan bij de personen waar je rechtstreeks contact mee hebt of indien het om ernstige zaken gaat, dan kan je gebruik maken van onze schriftelijke klachtenprocedure.
Het zijn niet wij, als organisatie die bepalen of het om een ontevredenheid of een klacht gaat. Jij, als melder, beslist of je al dan niet
een schriftelijke klacht indient.
Er kan ook anoniem een klacht ingediend worden. Onderaan deze pagina kan je een exemplaar van ons klachtenformulier downloaden.
Hierop schrijf je je klacht (zo concreet mogelijk), eventueel met de hulp van een medewerker van Jeugddorp. Je bezorgt het
formulier aan een medewerker of rechtstreeks aan de directeur.
Dit kan ook via klachten@jeugddorp.be of per post. Klachten worden altijd gelezen en opgevolgd door de directie. Deze bevestigt
voor ontvangst en stelt een onderzoek in. Binnen de 30 werkdagen, na het ontvangen van de klacht, wordt er een antwoord en /
of oplossing geboden voor je klacht. Deze wordt schriftelijk en/of mondeling meegedeeld.
Klachten worden systematisch geregistreerd in het klachtenregister.
Ben je niet tevreden met de voorgestelde oplossing of het antwoord, of gaat je klacht over de beslissingen van de instanties die je
kind geplaatst hebben, dan kan je contact opnemen met de plaatsende instantie zelf of met Opgroeipunt. Dit is een gratis telefoonnummer
voor ouders, kinderen en jongeren die klachten hebben over de hulpverlening in de Jeugdhulp.d
Opgroeipunt is bereikbaar:
- op het telefoonnummer 078 170 000 (elke werkdag van 8 tot 20 uur)
- via het contactformulier (opgroeien.be/opgroeipunt)
- per brief naar Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel